Zwiedzamy zamek Belsay wraz z ogrodami

Pomysłów na weekendowe wyjazdy każdy z pewnością ma wiele. Wraz z rodziną pewnego dnia postanowiliśmy odwiedzić położony w północno-wschodniej części Anglii , zamek Belsay.

Zbliżając się do zamku mamy już pierwsze znaki z powiadomieniem i kierunkiem, w jakim mamy się udać by dostać się na bezpłatny parking. Po zaparkowaniu udaliśmy się do kasy celem uzyskania karty wstępu.

Aby móc korzystać z dziedzictwa kulturowego Anglii w cenach ulgowych, dobrym sposobem jest zakup rocznego członkostwa tzw. English Heritage. Członkostwo pozwala na bezpłatny wstęp do ponad 400 miejsc na terenie Anglii ( o tym więcej napiszę w osobnym wpisie ) .

Korzystając z kart członkostwa, szybko przeszliśmy przez etap biletowy. Od obsługi otrzymaliśmy informację ,w jakim kierunku mamy się udać by zobaczyć cały kompleks. Wyszliśmy z budynku, który swego czasu pełnił rolę stajni …

… udaliśmy się w kierunku budynku mieszkalnego wybudowanego w latach wcześniejszych i oddanego do użytku w 1817 roku. Budynek mieszkalny, w którym zamieszkali właściciele zamku, gdy ten nie nadawał się już do zamieszkania. Budynek ten określany jest jako arcydzieło architektoniczne. Belsay Hall, bo tak się nazywa, z zewnatrz może nie robi wielkiego wrażenia, ale tuż po wejściu robi niesamowite wrażenie sala kolumnowa. Na piętrze, w sypialniach wciąż możemy zobaczyć oryginalne tapety na ścianach pochodzące z roku 1800 roku …

Po obejrzeniu Belsay Hall udaliśmy się w kierunku zamku. Droga prowadzi przez piękne ogrody, które jak się dowiedziałem tworzą całoroczny spektakl, gdyż o każdej porze roku wyglądają inaczej jednakże równie pięknie. Udając sie w kierunku zamku warto wybrać jadną nitkę ściezki, lecz wracająć warto a nawet należy pójść drugą stroną by móc zobaczyć w pełni ogrody.

Po kilkunastu minutowym spacerze dotarliśmy do pierwotnej zabudowy tego kompleksu czyli zamku Belsay.

Zamek zbudowany w XIV wieku w miejscowości Belsay , w północnej Anglii. Właścicielem zamku była rodzina Middleton. Zamieszkany do momentu wybudowania Belsay Hall i ostatecznie porzucony ze względu na zniszczenia i degradację na początku XIX wieku.

Po pokonaniu sporej ilości schodów dotarliśmy na szczyt wieży , skąd rozległ się piękny widok na okolicę …

Powrót na dół krętymi schodami …

Obecnie zamek jest zarządzany przez English Heritage i udostępniony dla zwiedzających.

Podczas naszej wizyty pogoda dopisała średnio ale mimo wszystko warto odwiedzić, zobaczyć, przejść się spacerem przez ogrody, wyjść na szczyt wieży zamku Belsay. Z pewnością wrócimy tam inną porą roku by zobaczyć tą piękną roślinność ogrodu w inej scenerii.

Zapraszam na kolejne wpisy z podróży ….